خواندن تلفنی کتاب در قرنطینه
یک کتابفروشی ایتالیایی با خواندن تلفنی کتاب برای مشتریان خود در دوران قرنطینه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کتابفروشی ایتالیایی با ایجاد موج دوم قرنطینه در کشور خود، دست به ابتکار جدید زده و با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم رو به رو شده است. در فرانسه نیز اقدامات مشابه در چند کتابفروشی در حال اجرا است.
کتابفروشی ایتالیایی سامانتا رومانس در شمال ایتالیا ابتکار عمل جالبی به کار برده و از طریق صحبت کردن و خواندن کتاب به صورت تلفنی برای مشتریان خود، توجهات زیادی به سمت خود جلب کرده است. این طرح که علیه انزوای اجتماعی برای افراد سالخورده به کتابفروشی های دیگر نیز در این کشور پیشنهاد شده است، با استقبال خوبی همراه شده است.
پروژه خواندن تلفنی کتاب که تا حدودی یادآور داستان های تلفنی اثر جانی روداری، نویسنده و روزنامه نگار ایتالیایی است. به این صورت که داستان های منتخب از سوی اعضای داوطلب کتابفروشی از طریق تلفن با صدای بلند و رایگان برای افرادی که می خواهند ساعاتی را با کتابخوانی بگذرانند، خوانده می شود.

خواندن-تلفنی-کتاب
اهمیت ارتباط با مشتری
صاحب این کتابفروشی می گوید: هر تماس گیرنده داستان خاص خود را دارد و پیدا کردن شنونده خوب کار بسیار پیچیده ای است. در این موقعیت کتاب به وسیله ای برای ارتباط، شراکت و همبستگی تبدیل می شود.
او در ادامه می گوید: در این صورت نوعی رابطه پیچیده فراتر از خواندن یک کتاب ایجاد می شود. این صرفا یک کتاب صوتی نیست. در اینجا صمیمیتی بین تماس گیرنده و خواننده کتاب ایجاد می شود که بسیار خاص است.
از زمان آغاز این طرح استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمده است و حالا بیش از 200 نفر برای خواندن کتاب های کتابفروشی داوطلب شده اند.
این کتابفروشی ایتالیایی به رابطه با مشتری و گوش دادن به مشتری ها تاکید بسیاری دارد و فهمیدن درخواست و سلیقه های مختلف را بسیار حیاتی می داند.