اصلاح تفاوت قیمت کتاب ها در طرح های فصلی
توحید نامآور مدیر کتابفروشی کتاب آفتاب، با بیان اینکه تبلیغات و اطلاعرسانی درباره اجرای طرحهای فصلی موجب استقبال مخاطبان میشود، عنوان کرد: در طول دورههای مختلف شاهد بودیم زمانهایی که تبلیغات بیشتر بوده و درباره طرح پوستر و اطلاعرسانی خوبی انجام شده است، مردم بیشتر به کتابفروشی آمدهاند؛ اما در دورههایی که کمتر صحبت شده مراجعه کمتر شده است.
نام آور بیان کرد : اینکه طرحهای فصلی برای اهالی نشر بهخصوص کتابفروشان نسبت به بسیاری از طرحهای یارانهای خوب و کارگشا بوده است، ادامه داد: یکی از مسائلی که ما با آن مواجه هستیم، این است که مردم از برگزاری آن مطلع نیستند و با وجود اینکه به باشگاه مشتریان خود پیامک میفرستیم یا در سایت و صفحات مجازی زمان طرح را اعلام میکنیم؛ اما خیلیها آگاهی ندارند.
وی افزود: حدود سه سال است که در طرحهای فصلی حضور داریم؛ اما مشکل ما مبلغ اعتبار این طرح است که طی دورههای مختلف کم بوده و موجب شده است که در جذب مشتری با مشکل مواجه شویم.
همچنین افزود : تغییر قیمت کتابها یکی از مشکلات جدی کتابفروشان در زمان اجرای طرحهای فصلی است .
ما چون هم باید در سیستم و هم برای کتابفروشی دو فاکتور صادر کنیم، پروسه زمانگیر است؛ از سوی دیگر تغییر قیمت پشت جلد و داخل سامانه نیز به مشکلات ما اضافه میکند.
به گفته وی، در این دوره برای بخش عمده کتابها قیمت پشت جلد و قیمت سایت تفاوت داشت و اگر زمینهای برای اصلاح و تغییر قیمتها قبل از شروع طرح وجود داشت، خیلی بهتر بود و سرعت کار را افزایش میداد.
تاثیر تبلیغات
قاب ذکر است که نام آور با بیان اینکه سقف خرید افراد بر اساس کد ملی نیز با توجه به قیمت کنونی کتاب پایین است و بهتر است که افزایش داشته باشد، گفت: بخش عمده مشتریان ما کودکان و نوجوانان هستند که به همراه خانوادهها میآیند و زمانی که متوجه اجرای طرح میشوند با استفاده از تخفیفها میزان خریدشان بیشتر میشود.